Ik ga eens even kijken waar de Kerstman woont..........................

Dag allemaal,

De reiskriebels zijn er alweer. Omdat ik nog niet weet wat de grote reisplannen worden voor 2011 start ik alvast met een korte maar actieve vakantie. Het zien van het Noorderlicht staat nog altijd op mijn lijstje, en 1 maal in de 11 jaar is er een verhoogde kans om dit te zien. Laat dit nou over 2 maanden zijn! Dus geen excuus, gewoon boeken. Aangezien Ronnie dit ook nog steeds op haar lijstje heeft staat gaat ze gezellig mee. Onze plannen zijn:

Zondag 20 februari 2011 Vlucht Amsterdam - Rovaniemi, rit naar hotel
Vanaf Schiphol vliegt u naar de luchthaven in Rovaniemi. U wordt opgewacht door uw gids en naar uw accommodatie gebracht.

Maandag 21 februari 2011 Bezoek rendierboerderij en rit rendierslede
Na het ontbijt gaan we op pad naar de rendierboerderij. We helpen de rendierhoeder om de rendieren bij elkaar te brengen en te vangen, hierna gaan we op pad met de rendierslede. De lunch nuttigen we rond het kampvuur en genieten van de verhalen van een Lapse Shaman. Na terugkomst staat het diner klaar in het hotel.

Dinsdag 22 februari 2011 Sneeuwscootertocht naar ijshotel en de Poolcirkel, dag 3
Vandaag gaan we op pad met de sneeuwscooters (80 kilometer). We rijden door de Arctische wildernis naar het sneeuwhotel. We worden rondgeleid door het hotel en genieten van de heerlijke lunch met zal in de typische Finse Kota. Na de lucht rijden we terug naar de Poolcirkel. U heeft de mogelijkheid om een bezoek te brengen aan het kerstmannendorp en om de kerstman zelf te ontmoeten.

Woensdag 23 februari 2011 Sneeuwschoenwandeling en ijsvissen
Een dag vol Arctische activiteiten staat vandaag op het programma. Na de instructie over het wandelen met sneeuwschoenen vertrekken we vanaf het hotel voor een verkwikkende wandeling door de bossen. Onderweg kijken we uit naar een meer of een vijver waar we de vis voor onze lunch kunnen gaan vangen. Zodra we een geschikt meer hebben gevonden pakken we de uitrusting en beproeven ons geluk tijdens het ijsvissen.

Donderdag 24 februari 2011 Bezoek Arktikum en Rovaniemi
Het Arktikum museum is Finland's beste museum waar u informatie kunt vinden over de Arctische streek, de cultuur en de bewoners van Finland. We hebben de gehele ochtend om alles te bekijken in het museum. In de middag heeft u tijd om Rovaniemi te bezoeken en eventueel een souvenir te kopen voor de thuisblijvers.

Vrijdag 25 februari 2011 Start 2-daagse huskysafari
De tweedaagse huskysafari start bij de kennel, waar een kakofonie van geblaf van dolenthousiaste husky's weerklinkt (30-40 kilometer per dag). Na instructie over het besturen van de slede, gaat u met uw eigen huskyteam op pad. Onderweg stoppen we om de honden te voeren en te genieten van de lunch. De tocht voert ons geluidloos door de bossen. In de avond arriveren we bij de wildernishut. We verzorgen de honden en de sauna en de hut worden vast warm gestookt. Nadat we de honden hebben gevoerd nuttigen we de lunch en kunnen we relaxen in de warme sauna.

Zaterdag 26 februari 2011 Huskysafari
Het ochtendritueel bestaat vandaag uit het voeren van de honden, ontbijten en de hut schoonmaken. Als alles gedaan is gaan we weer op pad terug naar de huskykennel. De laatste lunch van deze reis gebruiken we in het bos rond een kampvuur. Na aankomst bij de huskykennel verzorgen we de honden en gaan we terug naar het hotel.

Zondag 27 februari 2011 Vlucht Rovaniemi - Amsterdam
Na het ontbijt vertrek en vervoer naar het vliegveld in Rovaniemi en terugkeer naar Amsterdam.

Het hotel ligt midden in de natuur. Er zijn 3 sauna's, vanuit de sauna kun je gelijk naar buiten rennen en in het meer springen om af te koelen. Het wordt vast weer een mooie vakantie. Ik hou jullie op de hoogte als het zover is!

Groetjes uit een wit en koud Alkmaar!

Rian

Robin

Oh ja, wat náár weer.
Alvast veel plezier bij het aftellen.

Anja Vreugdenhil

Hoi Rian,
ik verheug me op je reisverslag. Altijd leuk!
Alvast gezellige feestdagen en groeten uit een prachtig winters Overloon.

Monique

Hey Rian,

Ziet er weer goed uit, fijn vooruitzicht!

X Monique

Marleen

Dan kun je net zo goed hier blijven, hier ligt ook genoeg sneeuw!!! Nee grapje. Klinkt goed die reis. Zoek je warme lange onderbroek maar vast op, want die zul je nodig hebben.

Dikke kus, Marleen.