Lost!

Gistermorgen zijn we goed geland op Rovaniemi. Lekker een beetje geslapen tijdens de vlucht en een mooie zonsopkomst gezien. Bij aankomst was het -21 graden. Er is nog een jong stel uit Zandvoort, dat betekent dat we met zijn vieren zijn. We zitten in een hotel met 200 gasten, voornamelijk Fransen. We hebben eerst thermo-overall, laarzen etc. opgehaald. Gistermiddag zijn we gaan wandelen. Een vaag kaartje mee, op naar een route van 5 km door de sneeuw. Best moeilijk als alles wit is en de routepaaltjes besneeuwd zijn. Of, je denkt eindelijk een paaltje gevonden te hebben, loopt er naar toe, zakt tot je navel in de sneeuw, mept tegen de paal en het blijkt een jong boompje te zijn. Geen paal, geen kleur, geen route. Gelukkig wel een parther die je uit de sneeuw trekt. De zon begon al te zakken.............geen mens te bekennen. Het is uitgestrekt, grote witte naaldboombossen, alles lijkt op elkaar. Het alarmnummer is ook hier 112, maar ik heb niet gecheckt of ik bereik had. De route van 5 km. hebben wij gedaan in 2,5 uur, oftewel, wij hebben de zeer uitgebreide route gelopen. Dank zij het orientatie- en kaartgevoel van Ronnie hebben we de route weer gevonden. Gelukkig voor het donker terug,met wit bevroren wimpers. Lekker haardvuur in het hotel, eten is prima. Wijn is goed, Wodka van Schiphol (Ketel 1) smaakt ook prima. Gisteravond weer in tig lagen gekleed in het donker naar het meer gelopen op zoek naar het Noorderlicht. We hebben een kleinbeginnetje gezien, maar helaas.............teveel bewolking. Na de korte nacht op tijd naar bed......................dromen van het Noorderlicht.

ed

hier was het -7 in groenlo vannacht en dat was al stervens koud.

Ik begrijp dat je volop geniet,dus maak er wat mooi's van

Gr Ed