Ik heb mijn rijbewijs gehaald!

Payba!

Vannacht was het -25, vanochtend nog steeds. Het is uitslapen geblazen, de gids wilde pas om 10,30 uur starten. Toen was het al iets warmer, -24. Op weg naar de rendierfarm. Ook de gids was de weg kwijt en reed de afslag voorbij.

Eenmaal aangekomen moesten we met een soort lasso een rendier vangen. Maar dan wel een exemplaar dat niet ademt. Dat viel nog niet mee. We kregen daarna de keus of we een 1-persoons of een 2-persoons slee wilden. Natuurlijk de 1 persoons slee gekozen. Met iedereen werd er een rendier uitgezocht. Daarna instructie hoe span ik een rendier voor de slee. Dat bleek verrassend eenvoudig. Het besturen was vrij eenvoudig. Tot mijn verbazing gingen we vrij snel in 'galop'.Wel een komisch gezicht, een galopperend rendier voor je neus, dat is weer eens wat anders dan op een galopperend paardte zitten. Jemerkt wel datondanks al je lagen kleding je snel afkoelt als je zelf niet beweegt. Na een half uur zijn we midden in de natuur gestopt,groot kampvuur, hier werd de lunch genuttigd. Weer erg smakelijk, zalmsoep, pannekoeken en cranberries etc. Daarna weer terug naar de farm. Hier nog even rondgekeken bij de jonge dieren. En jawel, ik heb een rendiersleerijbewijs gekregen, is 5 jaar geldig overal in Lapland. Voor de verzameling!

Het is vanavond bewolkt, dus we zitten nu te twijfelen ofwe weer in alle lagen kleding stappen( dat is best veel werk, en als je erin zit moet je onmiddellijk naar buiten omdat je anders de moord stikt van de hitte), om naar de Zuidoever van een nabij gelegen meerte wandelen in het stikdonker, om weer een poging te wagen om het Noorderlicht te zien.We gaan nog even denken, jullie horen het morgen. Morgen gaan we op de sneeuwscooter weg, die zijn akelig groot. Erg benieuwd.............................

Reacties

Reacties

Francien

Brrr, als ik de temperaturen lees, dan bevriezen mij spontaan de oren:-).
Gefeliciteerd met je rendiersleerijbewijs.
Wat een geweldige ervaring zal die rit zijn geweest.
Veel plezier verder en ik blijf je volgen.

Groetjes, Francien

Nienke

Wat een gave verhalen heb je nu al. Ga ook al je verhalen volgen, want ik ben super benieuwd wat je nog meer gaat beleven. Geniet ervan!! Hopelijk ga je snel het Noorderlicht zien!!

Liefs Nienke

Anja

Hoi Rian,
leuk om je verhalen weer te lezen. Heel veel plezier in het hoge noorden, geniet ervan en val niet in een wak!
groeten uit Overloon, Anja

Gerard

Dag Rian,

Dat is genieten daar zeg! En al zoveel gedaan. Kijk uit voor de elanden hè, want die kunnen zomaar voorbij komen zoals je weet. Alle vier veel plezier.
Groetjes Gerard

Ellen

Krijg al koude handen als ik je verhalen lees.....
Wij zijn vandaag met -3 naar Artis geweest.....Lapland voor gezinnen hahaha.

Veel plezier!

Gea

Hi, Rian,

Leuk al je avonturen te lezen. En tja, dat Noorderlicht.... het blijft lastig, maar wel prachtig als het lukt om het "te vinden".
Veel plezier nog tot snel horens!

Groet,
Gea

bert

Altijd al gedacht dat jij illegaal in het verkeer rondreed nu pas je rijbewijs hahaha gr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!