Mean Machine!

Ola,

Gisteravond om 22.30 uur toch nog in alle kleren gehesen en weer naar het meer gelopen. Helaas, soms een veeg teken, maar geen Noorderlicht, het was te bewolkt. Maar het is lekker om ´s avonds nog even eruit te lopen. Ik zie een aantal mensen met hun wenkbrauwen fronsen, maar ja, kou went, je weet ook steeds beter welke kleding te dragen.

Vanochtend was het maar -20 graden. Op pad met de sneeuwscooters. Dat valt nog niet mee. je glibbert alle kanten op met zon´n ding, echt recht tijden kun je niet. Wat een ding, gisteren was het nog 1 rk (rendierkracht), vandaag 500CC. Nou, dat wil wel. We waren met zijn vijven inclusief gids, Eshter heeft geen rijbewijs, dus zij zat met Stephan op 1 scooter. Ronnie en ik hadden ieder een scooter geboekt. Binnen 1 km waren we Stephan en Esther al kwijt, die hingen in een boom. Gelukkig niets gebeurd, anders wordt het een dure vakantie met een eigen risico van 800 Euro. Later die middag zou nogmaals hetzelfde gebeuren. Wie zei er dat vrouwen niet kunnen rijden? Ronnie en ik hebben ons kranig geweerd, en er aardig op los gescheurd waar het kon. In het bos mag je max 60, op rivieren en meren max 80. Gelukkig staan er geen flitspalen, op de rivier heb ik 95 gehaald, Ronnie op het meer 100. Kicke!!!!!!!!!

De armspieren zijn aardig getraind, zwaar werk. Maar voor herhaling vatbaar. Er zijn in het hotel groepen die met 30-40 scooters tegelijk weggaan, wij hebben het heel goed voor elkaar met maar 4 personen en een gids. Vanmiddag gestopt bij een sneeuwhotel. Leuk om te zien. Hier hebben we gegeten, het was weer heerlijk. Groot stuk zalm, vers van de open haard. Lekkere salade erbij, stuk brood, wat wil een mens nog meer. Ja, ik weet het, een glaasje wijn, maar je mag niet drinken als je met de scooter bent. De gids had bijna een aanrijding met een tegenligger, dat is nogal link. In het bos zijn veel bochten, en als iemand hard rijdt is het schrikken als je een tegenligger ziet (die zie je weinig in deze grote vlakten). We hebben 2 maal sneeuwscooters gezien, eenmaal een auto (je steekt gewoon de asfaltweg over) en eenmaal 2 rendieren. Verbazingwekkend dat je steile heuvels en afdalingen kunt nemen zonder dat het ding hard gaat glijden. En verwarming in de gashendel en rem. Heerlijk. Vandaag had mijn bovenlijf 8 lagen kleding en mijn onderlijf 5 lagen. Niet koud gehad.

In het hotel afpellen, omkleden, wodkaatje bij de open haard, naar de sauna ( helaas nog niet de sleutel gevonden om buiten af te koelen in de sneeuw), omkleden, heerlijk buffetje, flesje wijn (gemiddeld 35 euro, maar ja, we hebben vakantie), uitpuffen, omkleden als Michelinmannetje en dan gaan wandelen op zoek naar het Noorderlicht. Ja, het leven kan zwaar zijn.

Morgen gaan we sneeuwschoenwandelen en ijsvissen, ik ben benieuwd. Het zijn veel nieuwe ervaringen, het is hier fantastisch mooi...................we hebben het reuze naar ons zin. Tot het volgende verhaal!!!!!!!!!!!

Hans

Mooie verhalen Rian, lijkt me geweldig om met zo'n sneeuscooter rond te scheuren. Ben benieuwd of je morgenavond je zelf gevangen vis mag verorberen. Bij de Deka lagen de Iglo ijsvissen trouwens in de aanbieding... lekker makkelijk maar lang niet zo leuk!!
Veel lol verder.