Jullie krijgen allemaal de groeten van de Kerstman!

Ola,

gisteravond verpakt in thermo-overall weer naar buiten geslopen, helaas bij de 1e kruising in het bos zagen we al dat het compleet bewolkt was. Zijn niet eens doorgewandeld naar het meer, rechtsomkeer terug naar het hotel. Weer geen Noorderlicht.

Vandaag zijn we eerst naar het Arktikum geweest, museum over Lapland, mooi opgezet en interactief. Daarna door naar de messenshop, het bekende Finse merk Marttiini. Ronnie heeft een compleet messenblok gekocht voor de keuken. Daarna door naar de Finse fastfood. Moet je buiten bestellen in de kou, om het vervolgens bij het loket aan te nemen en dan binnen of in je auto op te eten. Rendierhamburger gehad. Daarna door naar de Artic cirkel (wij zitten daar trouwens continu boven), op bezoek bij Santa Claus. Erg toeristisch en commercieel, het is een mix van de Efteling en een shopping mall. En ja, we zijn bij de kerstman op visite geweest. Hij was blij ons te zien. Ja, zou je denken, foto a 25 Euro, USB stick met foto en je bezoek op video a 49 Euro, dan zou ik ook blij zijn met visite.

Je kunt hier brieven 'kopen', die worden dan in december naar het opgegeven adres gestuurd, uit naam van de Kerstman.

Heb mooie local art gekocht in de juwelierswinkel, af te toe moet je jezelf verwennen. Was wel lekker om een dagje niet zo fysiek bezig te zijn. Morgen gaan we voor 2 dagen met de huskeys weg. Wij krijgen ieder 3 honden, dat is voldoende met deze sneeuw en is makkelijker te hanteren. De gids moet meer meenemen en neemt 8 honden mee. We zijn dus met 5 mensen en 20 honden. De honden komen altijd op de eerste plek, dus eerst eten zij, dan wij. We overnachten in een wildernishut, vanuit de huskeyfarm wordt diner en ontbijt gebracht (denk op een sneeuwscooter) voor de rest moeten we ons zelf redden. Ik ben erg benieuwd. Wordt weer een hele nieuwe ervaring. Dus voorlopig even geen verhalen. Gaan zo lekker even de sauna in , daarna weer lekker eten, lekker wijntje erbij, het is tenslotte vakantie!

En de kerstman vroeg wel of iedereen netjes en braaf wil zijn, dan komt hij in december ons opzoeken. En als iemand Sinterklaas ziet, hij krijgt de groeten van de Kerstman!

Monique

Hey Rian,

Klinkt allemaal als één groot avontuur!
Geniet, groetjes aan Ronnie en ik ben erg benieuwd naar je verhalen en foto's.

X Monique

ed

Hey wijffie,
Je heb toch wel de groeten terug gedaan van mij he