Olaf de Buenos Aires

Buenos noches, Hoop dat ik het Spaans goed schrijf, anders krijg ik op mijn kop van een Spaanse collega,hahahahahaha. Het voordeel van alleen reizen en een klein hotel is dat je snel contact maakt met andere globetrotters. Ik heb vanochtend Chris ontmoet, een dame uit zuid Engeland van 60 jaar, veel gereisd, net met pensioen. Zij vind de stad teveel stad en wist niet dat er ook parken zijn. Ik ben met haar naar her park geweest, via metro en te voet, de grote metershoge bloem bekeken dicht bij het museum van de schone kunsten. Deze metershoge bloem is van metaal, is open gedurende de dag, sluit 's avondspits en wordt dan schitterend verlicht. We hebben ee lichte en relaxte lunch gehad op een terras met parasol. Het is echt heet inde stad. Daarna heb ik Chris in een taxi gezet, zij had een afspraak voor een tangoles. Ik heb het museum voor de schone kunsten bezocht. Er hangen veel schilderijen van beroemde schilders, Rembrandt, Frans hals , van Gogh. Bijna geen Argentijnse schilders. Toegan gratis, alleen tas inleveren. Daarna door de stad gelopen. Bij Habanna (beroemd om (chocolade), een café frappe gedronken. Ik heb de Metro op Santa Fe gemist, uiteindelijk helemaal teruggelopen naar het hotel. Lekker even op balkon gezeten, en toch maar even siësta gehouden. Chris had een reservering voor een Milonge, ik mee. Jaren geleden heb ik een commerciële tangoshow gezien, dit is dansen voor de locals. Twee Bloks van het hotel verwijderd, lekker dichtbij. Jurkje aan, naaldhakken......het was een leuke ervaring. Een vierkante ruimte, mannen en vrouwen worden apart geplaceerd. Een man staat op en geeft van een afstand een blik naar een vrouw en zij staat op. Als de dar niet doet dan valt dit niet op en kan de man zonder gezichtsverlies een andere vrouw uitnodigen. Eerst wordt er gezoend, daarna gepraat, en dan dansen. Het blijft mooi om te kijken naar de gepassioneerde dans. Als het nummer is afgelopen dan praten de danspartners weer, ook al start het volgende nummer.dar doen ze dan een halve minuut,terwijl de muziek allang bezig is, en beginnen weer te dansen. Als het pauze is hoor je muziek van Barry White etc. Dat valt wel op.wij zaten op de tweede rij, dat is ook,echt tweede keuze.het lijkt wel een populariteits wedstrijd. Verschillende leeftijdcategorien dansen erg close met elkaar, leeftijd speelt geen rol. Veel mensen dansen met de ogen dicht, ze zijn alleen maar met de dans bezig. Mooi om te zien, het ziet er allemaal heel elegant uit en zeker de dames hebben hun best gedaan om er mooi uit te zien. Daarna naar een restaurant geweest. Niet veel honger, gewoon 3 verschillende empenadas gegeten. De bestelde witte wijn was onvindbaar, waar komt de serveerster mee aan? Een Norton rosé. Prima, die smaakt thuis goed, hier dus ook. Gezellig met Chris zitten kletsen, zij is helemaal thuis in sterrenbeelden. Wij zijn allebei Ram. Ze vroeg naar het sterrenbeeld van mijn ouders en mijn broer. Ik schijn te matchen met een steenbok, altijd handig om te weten,hahahahahaha. Weet niet wat we hebben gedaan, de serveerster zoende ons toen we weggingen, we hebben een New Best Friend in Buenos Aires, of zo?. Terug naar het hOtel, de temperatuur is dan aangenaam. Toen we naar de Milonge gingen was er een korte fikse regenbui. Het is nu bijna 01:00 uur, om 6:00 uur wake-up Call, 6:30 uur taxi, op naar her vliegveld naar Trelew, een vlucht van 2 uur. Daar ben ik nog nooit geweest. Rest van de dag vrij, donderdag excursie waar ik walvissen van zeer dichtbij hoop te zien. Nu lekker slapen, Hasta luego.......................

Reacties

Reacties

marleen

Was mij allang bekend dat je matcht met een steenbok (ik ben er ook 1). hahaha. Verhalen klinken goed. benieuwd naar de foto's.

Kus, Marleen.

Gerard

Weer een lang verhaal zeg! Dat je daar nog tijd voor hebt! Je zou zo een boek met reisverhalen kunnen uitgeven aangevuld met de altijd prachtige foto's die je maakt. Ik ben benieuw naar het volgende verhaal.
Groetjes uit een winderig Velsen
Gerard

Monique

Ik ben jaloers!!
Enjoy en ik hoop dat je de walvissen gaat zien, lijkt me echt geweldig.

X Monique

Alice

Leuk verslag,met plezier gelezen, hoop dat je de walvissen tegenkomt.
Grts.Alice

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!