Weg uit de stad.......

Olaf, Vanochtend was het vroeg dag, 5,30 uur. Koffer gepakt, jurkjes en tangoschoenen in opslag achtergelaten in hotel in BA. Ik had blijkbaar een slimme taxichauffeur. De receptionist waarschuwde mij om niet meer te betalen dan op de meter staat. De beste man sprak alleen Spaans, en erg rapido. Laat hij mij de tolweg betalen onder het mom dat ik dan grote coupures kan wisselen. Ja, ik versta nog wel een beetje Spaans. Tja, het gaat om 30 eurocent, lekker boeien. En mijn 100 peso's zijn gewisseld. Dat is niet eens 20 euro, maar iedereen kijkt ongelukkig als je hiermee wil betalen. Bij het vliegveld wil hij meer dan de meter, tja dat is 2"euro, nou, veel plezier ermee zou ik zeggen. Ik arriveer 50 minuten voor vertrektijd, geen probleem, en dat er in mijn koffer 21 kilo's zit in plaats van de voorgeschreven 15 kilo is ook niet boeiend. Kan Transavia nog een puntje aan zuigen, of niet, Monique? De vlucht was 1:50 uur, lekker kort. Bij aankomst controle, in Patagonie mag niets binnen van etenswaren zoals vlees, fruit, groente,honing. Ze hebben hier geen ziektes en willen dat graag zo houden. Mijn gids staat te wachten, erg prettig. Onderweg naar het hotel moet ik al beslissen ove extra excursies, niet fijn, moet nog steeds relaxen. Na deze korte nachtrust voel ik met niet fit. Het hotel is mooi, nieuw, mooie tuin met zwembad, maar ver van het centrum. Aan het eind van de weg begint een zandpad, als je dat volgt dan kom je bij mijn hotel. In de tuin wordt ik vriendelijk begroet door een Berner Sennen van 8 maanden oud, dus Marleen, hier zou jij je wel thuis kunnen voelen. Broodje gegeten in hotel, om 14 uur opgehaald voor excursie. Het landschap hier en aan de kust is schitterend. Het is een beschermd natuurgebied. Het is goed dat we met de 4x4 zijn, we rijden door zandduinen, stenen ondergrond etc.we gaan naar een uitkijkpunt waar zich even groep van 300 zeeleeuwen bevindt. Ik heb ze niet nageteld, hahahahahaha. Om 16:30 uur terug in het hotel, even siësta gehouden. Om 17:30 uur de fiets genomen die je zo kunt lenen bij het hotel en naar het centrum gefietst. Dat is circa 5 km. Blijven we in shape! Bank gezocht om te pinnen. Als je dan eindelijk een bank hebt gevonden, dan zie je overal banken. Even naar de supermercado, water,wijn en snacks gekocht. Hoef ik niet alles in het hotel te kopen. Een persoon spreekt engels,de rest alleen Spaans. Maar dat gaat nog steeds goed. Langs de boulevard terug gefietst, lekker zeebriesje. Het is hier ook warm, maar er staat een frisse wind. Was om 19:00 terug, het is hier lang licht. De wijn van Bodega Salentijn is gelijk open gegaan, een kelnermes hoort tot mijn standaard uitrusting. Ik heb gedoe met het cijferslot van mijn koffer, shit, gaat niet mee open. Dat is de uitdaging voor vanavond, hoe krijg ik mijn koffer open? Blijf lekker in het hotel, geen zin om er op uit te gaan. De excursie (met o.a. De walvissen) start om 7:30 uur morgenvroeg,, dus ik maak het niet laat vanavond. Als iemand DE tip heeft voor mijn koffer, graag even SMS sturen! Hasta Luego, Rian

Reacties

Reacties

Monique

Ben benieuwd naar de verhalen over de walvissen!!

Is het nog gelukt met je koffer? Niet? Dan hier de tip;
openbreken en een nieuwe kopen, haha

X Monique

Ben

Oplossing voor je koffer.
Draai het cijferslot naar 0000, leg vervolgens de koffer plat op de grond.
Ga met je rug naar de koffer en het slot gericht staan en laat je met een knal op de koffer vallen ( zitten natuurlijk). Draai vervolgens het slot op jet juiste nummer ( ik mag hopen dat het niet 4 x 0 is..lol ) en je zult zien dat je koffer open gaat.
Zoniet, wel dan heb je een spannende minuut gehad van "werkt het wel of werkt het niet...grinn" groet en veel fun at the whales.

marleen

sarah is overal...hahahah. moest je in ieder geval nog even aan me denken tijdens al je avonturen.

Ter info: Claire heeft de sleutel van hun nieuwe huis, alles goed gegaan, kids zijn het huis al aan het inrichten.

Neefje mag morgen uit ziekenhuis naar huis, daar gaat ook alles goed.

Dikke kus,
Marleen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!