Laatste dagen in stad

Ola, Hier het laatste bericht vanuit Argentinie. Even een lesje voor de lezers: in Argentinie wonen circa 37 miljoen mensen, het is het op 2 na grootste land in Zuid-Amerika en het op 7 na grootste land in de wereld. Mogen jullie raden hoeveel mensen er in Buenos Aires wonen? Wie doer er een gok? Dat is net iets minder dan in heel Nederland, te weten 13 miljoen. De stad is heel overzichtelijk in blokken opgedeeld, dus als je een plattegrond hebt kom je de hele stad door. Gisteren ben ik eerst naar Aerolinas Argentinas gegaan met een taxi om geld terug tr vragen van mijn geannuleerde vlucht. Groot kantoor, iets van 40 wachtenden voor me. Ben ik aan de beurt, na een half uur wachten, spreekt ze geen Engels, story of my life hier in Argentinie. Dat valt me wel een beetje tegen. Na nog even wachten mag ik naar de 2 e etage. Daar zit iemand die 3 woorden Engels spreekt. Hij dient de claim in per internet, men neemt binnen 15 werkdagen contact met me op. Zal i.v.m. De kerstdagen dan wel 2012 worden. Ben al gewaarschuwd dat ze me waarschijnlijk een tegoedbon willen geven. Ja Doei, ik heb een busticket en nog een vliegticket moeten kopen om de expeditie te halen. Het kantoor is bij Florida, de shopping street in het centrum. Veel gelopen, niet zoveel gescoord. Het is hier zomer, en de mode spreekt me niet helemaal aan. Heb we iets gekocht. Wat? Tja, het is niet,voor mezelf, dus dat verklap ik nu niet. Middagpauze bij Starbucks, daar is altijd Wifi, handig voor mijn Ipad die ik nu wel meeneem. Ik wil een taxi naar het hotel nemen, maar ik wordt afgewimpeld. Wat is dat nou? Dan maar lopen...... Om 19:00 uur terug in het hotel. Ga niet meer weg, ben bij de Chinees om de hoek geweest. Nee, nier wat jullie denken, er zit een supermarktje om de hoek, wat te snacken en wijn gehaald. Ga niet meer weg, moe. Vandaag eerst gaan winkelen in Recoleta. Frustrerend als winkels er niet meer zijn, mijn gids is van 2011. Na een lunch TEGENOVER begraafplaats Recoleta ( daar ligt Evita Perin, en Claire dacht dat ik daar aan het lunchen was), regent het weer. Het is hier nu circa 23 graden, als het regent is het meestal een paar minuten. Ik spring in eent taxi en ga naar een winkelcentrum, hoef ik niet op de regen te letten. Koop een jurkje, en iets voor Celine, nu geen zwart maar rood......ja, oudjaarsavond zie je wat het is......... Stop,bij Starbucks. Er is een sieradendesigner die sieraden voor Sex in the City heeft ontworpen, maar het adres klopte niet. Even internetten (ja, ik kan moeilijk zonder, ik geef het toe) en gevonden......is een heel eind lopen. Is nu een winkel waar je aan moet bellen, lijkt wel de PC Hooft waar ik vanochtend was. Tja, het is mooi, niet mijn smaak en duur. Tijd voor een taxi. Wordt ik weer geweigerd en vang het woord manifest op. Latermin het hotel hoor ik dat dichtbij vaker demonstraties zijn en dar ze dan de buurt afsluiten. Omdat veel straten eenrichtingsverkeer zijn moet de taxi omrijden, daar heeft hij geen zin in. Ik zucht en ga lopen. Volgens mijn plattegrond is er een metro in de buurt. Als je de trap af gaat komt de hitte je tegemoet. Maar ja, het scheelt een stuk lopen en het kost wel €0,20. Vind een coupe die niet overvol is en reis een paar haltes mee. Om 18:00 uur terug in hotel. Laatste avond. Toch maar even gaan eten. Naar de restaurant Las Lilas in puerto Madryn, het hippe havengebied. Taxichauffeur lijkt op iemand van mijn werk, maar alleen uiterlijk. Scheldt op andere chauffeurs en zet me af voor her restaurant in de stromende regen, aan de overkant van een 6-baans weg. En bedankt, sta ik daar opgedirkt in de regen........heelhuids kom ik de straat over. Het komt me bekend voor, kan best zijn dat ik hier 3 jaar geleden ook heb gegeten. Alhoewel dit een hippe plek is spreken de meeste mensen geen Engels. Ze begrijpen het wel, maar het communiceren blijft een sport. Er wordt gelijk vanalles op mijn tafeg gezet, dat zie ik later terug op de menukaart, hoezo verkooptechnieken? Besluit dit te nemen, het ziet er goed uit; gegrillde courgette, paprika, zalm, brood...en een glas rose. Als je de wijnkaart vraagt krijg je een Ipad in je handen gedrukt, dat is pas hip! Na het voorgerecht komt er ineens een glas champagne op tafel, blijkt van het huis te zijn. Beetje laat maar wel lekker. Mijn lomo (ossehaas) arriveert, dat is een behoorlijk stuk vlees, gepofte aardappel en broccoli aioli. Smaakt goed en ik neem nog een glaasje Malbec. Ook de glazen worden royaal gevuld. Ik sluit af met een espresso, een dessert kan er niet meer bij. Ik betaal met creditcard, de fooi moet cash. Was duur, is het dat waard? Eerlijk? Kan bij Gauchos net zo goed eten voor minder geld. Maar goed, ik heb prima gegeten. Terug met de taxi, nu een leuke chauffeur. Hij houdt ook van rode wijn en daar hebben wij een "gesprek" over. Als het goed is haalt hij me morgen op om naar her vliegveld te gaan, het zit er bijna op.............

Reacties

Reacties

hans

goed verhaal dus toch maar spaans leren veilige vlucht terug

Monique

Goede vlucht en tot morgenmiddag!

X Monique

Alice

Met plezier je gevolgd, goeie reis en misschien tot dinsdag grts.Alice

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!