Door het land heen

vanochtend 5:45 uur op. Helaas, blijkbaar had ik de boiler zelf moeten opstarten, het is een koude douche. Tja, wat s nieuw op een vakantie van Rian, het went.

Monique, leuk land voor jou, de friet lag al op het ontbijtbuffet. Heb friet gegeten (om te proeven of het echt friet was) en een soort roti. OK, dan ook nog 2 toast met jam. Ik kan er weer tegen. Om 7 uur vertrek. Na een lange rit stoppen we in een dorp. Tjee, dat is echt terug in de tijd, die staat hier echt nog stil. Geen luxe, veel traditionele klederdracht. Ook hier zijn wij en bezienswaardigheid. Bij een tweede stop eenzelfde dorp, zelfde tafereel. Scoor hier een flesje shampoo, dit lag nog thuis..........

Bij een hotel mogen we onze ' packed lunch' opeten. Rijst en allelei lekkere dingen. Het hotel serveert nog een kopje thee toe.
De weg onderweg is soms erg slecht. vandaag zijn we van 170 meter naar 2200 meter geklommen, soms asfalt, soms een verharde weg. Er wordt door Indiers aan de weg gewerkt, veel handwerk. Stenen klein hakken om als ondergrond te dienen voor de weg. Ze leven in hutjes langs de weg.

We hebben een blindenschool bezocht. Dit is een instituut voor blinden van 8-28 jaar. Maar als je doorvraagt hebben mensen daarna weinig kansen. Het KNGF kennen ze hier niet, dus de bewegingsvrijheid van een blinde is nihil. We komen in een klas waar veel leerlingen een lied instuderen voor een festival. We mogen ook met de leerlingen praten. Ik ga bij de meisjes zitten. Sommigen zijn blij dat ik even erbij kom zitten, sommigen giechelen verlegen. Ook albino kinderen zijn hier. Zelfs een jongen waar de ogen niet zijn gevormd, je ziet alleen een welving in zijn gezicht waar zijn ogen zouden moeten zitten.

Ook hier worden we vriendelijk ontvangen. Dan weer door. Uiteindelijk arriveren we pas om 18:15 uur op plek van bestemming, dus het was langer dan 7 uur riezen (180 km). We hebben alleen ergens moeten wachten omdat er een aardverschuiving op de weg was beland, maa dat viel nog mee.

We zijn naar de BOB geweest (bank of Bhutan). Tuurlijk konden we geen geld wisselen, ze waren tenslotte net nieuw. Bewaker voor de deur, geweer in de hoek, maar geen geld. Tja......Het gaat hier iets anders, en dat maakt het leuk.

We zitten nu in Trashigang, zag er leuk uit, maar het was al donker. Heb net in het hotel Bhutaans geld kunnen scoren. Met de koning erop. De koning wordt hier echt op handen gedragen, overal kom je foto's tegen.

vanavond weer lekker gegeten, en het DRUK bier smaakt ook nog, het begint te wennen de flessen van 600 ml.

Vandaag wel veel regen gehad, voor de temperatuur aangenaam. Nou, ik sluit weer af, tot het volgende verhaal!

groet,

Rian

Marleen

Zo rian is los!!! Dat komt helemaa, goed met die reis. Benieuwd naar de plaatjes bij het beeldende verhaal!!
Kus, Marleen.

Alice

Wat een leuke, spannende verhalen Monique, je gaat weer een hoop andere dingen zien. Geniet ervan!

Lieve groet,Alice, we volgen je trouw!

Sonja

Volgens mij ben je na deze reis pas weer echt aan vakantie toe ha ha. Nee hoor, het klinkt super bijzonder!!
Ik moet nog wel even wennen aan een bierdrinkende Rian (ken jou namelijk alleen maar met een glas wijn):-)).
Veel plezier en ik ben benieuwd naar je verdere verhalen! Wel goed dat je internet hebt!!

Tante Ans

Hoi Rian, het is weer helemaal te gek he.
Zoveel indrukken, lekker eten? en drinken.
Je komt niets tekort, misschien wat slaap maar dat
kan je later wel inhalen, ha,ha.
Pas op voor de olifanten hoor, zijn erg groot.
Liefs , tante Ans.