Hoe melk je een koe zonder machine?

Ola,

vandaag zijn we met een aantal mensen naar een hacienda in de bergen geweest. Om 07.30 uur opgehaald, het vervoer bestond uit een veewagen. Lachen, de Ecuadorianen snapten er niets van, een stel ' gringo´s' die op een veewagen staan i.p.v. in een luxe bus. Op de hacienda werd ontbijt klaargemaakt. Vriendelijke mama die de boel bestiert met haar man, 2 zonen en 1 dochter. Het was echt ´mi casa es su casa¨.

Vanuit de hacienda hebben wij een wandeling in de bergen gemaakt, dit was weer erg pittig. We hebben 3,5 uur gelopen, veel regen. Helaas hierdoor geen uitzicht. Daarna kregen we een 4 gangen lunch. We waren al gewaarschuwd door de reisleidster dat we hier volgestopt zouden worden. We konden weer gaan wandelen om orchideen en kolibries te zien. Ik had niet meer veel zin. Uiteindelijk bleek dat men hier toch kon paardrijden. Er stond 1 paard voor de deur, en vier paarden in de bergen. Het paard voor de deur werd gezadeld (hoi,hoi, dit maal een schapenvacht op het zadel!!!!). Er liep iemand mee die het paard aan een touw vast had. Tja, dat was niet helemaal mijn bedoeling. Heb gevraagd of dit touw eraf mocht. Dat deed hij, en bleef meelopen. Ik de weg af, draaien en terug galloperen. Ja hoor, ze doet het weer. De man maar kijken. Nadat ik 3 maal de weg af was geweest (elke keer een stukje verder) ben ik afgestegen. Komt de hulp aan , singelt bij en vraagt of ik weer wil. OK, ik weer erop. Dit maal nam hij niet eens de moeite om achter me aan te komen. Ben dus alleen op stap geweest met het paard. Heb nog een weg naar boven genomen , maar dit was erg zwaar voor het paard. Ben op een mooi uitkijkpunt blijven staan. Het paard bleef hijgen, dus ik ben afgestegen en naast het paard terug gelopen. Was leuk. Daarna zijn we gaan helpen met koeien melken. De machine was kapot (tja, waar vindt je tegenwoordig nog een goeie monteur melktechniek??) en de 28 koeien moesten met de hand worden gemolken. Tja, dat moet je dan ook maar even proberen. Het lukte wel, maar het mikken in de emmer viel nog een beetje tegen. Vervolgens zijn we weer in de veewagen gestapt. We werden naar warmwater bronnen gebracht. Wordt bijna routine. Vervolgens naar het huis in het dorp waar we nog pizza kregen. Om 19.30 uur waren we weer bij het hotel. MOrgen moeten we om 06.00 uur weg, we gaan met de trein naar de beroemde Duivelsneus, een spectaculaire route met de trein. Hoe dat is gegaan horen jullie wel weer.

Hasta luego,

Rian

Reacties

Reacties

Rafael

Hoi Liever Rian>
Wij zijn terug gekomen uit Greece en is alles in orde. Allen moet weer werken grrrr...
Hartelijk bedankt vor jouw berichten inmiddels kunnen wij jaeloeis zijn waar zet je nou weer !!!!
Schrijv a.u.b. veel en neemt veel fotos.
Groeten en dikke kuusssss . Fam Gagatek

Ellen

Hey Rian,

Wow wat een verhalen weer! Leuk hoor, wel wat anders dan onze zwembad, strand, caravan vakantie! Wij konden wel gewoon naar de Mc hihi.

Veel plezier nog en ik blijf meelezen!

Groetjes!

Hans

Hoi Rian,
Wat een geweldige verhalen, genieten hoor!!
Gave trip maak je.
Zeg, die melkmachine monteur, dat lijkt me wel een lekker relaxed baantje. Niks voor mij???

Een mooie voortzetting van je reis en ik zie uit naar je volgende verhaal.

Groetsels!!

Tante Ans

Helemaal te gek dat je alleen op het paard weg mocht.
Wel gevaarlijk???waaghals!!
Uitkijken he.
Zijn de inwoners zeker wel gewend aan al die witte mensen die zo gevaarlijk doen,ha,ha.
Groetjes, tante Ans.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!