bootje varen

Ola vanuit Guyaquil,

Gisteren niet meegeweest naar het Nationaal Park. Lekker rondgekeken in de stad. In de middag zijn we naar de Panamahoedenfabriek geweest. Indrukwekkend. Het maken van de goedkoopste hoed vergt 1 week en kost circa 12 US dollar. Er zijn ook hoeden waarover men 6 maanden doet, en dan kost dit een paar honderd dollar. Het passen was natuurlijk hilariteit, de mannen met vrouwenhoeden etc.
Vanochtend zijn we richting de kust gereden. Door het Nationaal Park, 4000 meter hoog, naar beneden richting kust. Er was laaghangende bewolking, en wij zaten eerst erboven. Heel mooi gezicht, net alsof je in een vliegtuig zit en naar een wolkendeken kijkt. Dan moet je er doorheen rijden. En dan ben je ´beneden´. Heel andere vegetatie, andere huizen. De mensen in het hooggebergte werken hard en hebben een moeilijk bestaan, hier beneden groeit alles, bananen, suikerriet, cacao etc. De mensen hier beneden noemen ze dan ook lui. Volgens de Lonely Planet is in Gayaquil niets te beleven en kun je het net zo goed overslaan. We zijn naar een 5 kilometer lange boulevard geweest en geslenterd en terrasje gezeten, die hadden we nog nergens gezien. Er is een leuke wijk die lijkt op Mont Martre in Parijs. Veel trappen. Eerst dacht ik DOEI, maar toch maar begonnen. Omdat we nu op zeeniveau zitten gaat het ineens makkelijk af. Voordat ik het wist stond ik boven op een vuurtoren boven in de wijk en had ik 500 treden erop zitten. En dan natuurlijk weer naar beneden. Heb dus mijn gymnastiek voor vandaag weer gehad, 1000 treden. Vanavond gegeten in chique restaurant met waanzinnig slechte bediening. Het is niet overal even wild met de service, maar dit was echt heel slecht. Maar goed, ik moet mijn bagage uit gaan zoeken, morgen vliegen we de 1000 km naar de Galapagos eilanden, het hoogtepunt van de reis. Het is de eerste keer dat er een groep op een luxe jacht zit, normaal is het toeristenklasse. We hebben zelfs een jacuzzi op het dek. Ook maken we een grote route, dus waarschijnlijk een snelle boot. We gaan o.a. snorkelen in een haaienpassage, dus als ik niet meer terugkom, het ga jullie allen goed.
We komen donderdagavond weer terug aan het vasteland, dus dit is voorlopig het laatste bericht. Op naar het volgende avontuur!!!

Hasta luego,

Rian

Reacties

Reacties

Hans

Rian denk eraan er is geen KNRM geen goed getrainde EHBO vrienden dus pas op, mooie verhalen groet en veel plezier

René

Ben ik ook eens op vakantie is er een melktechnieker nodig, zul je altijd hebben. Heb ff zitten inhalen met lezen/kijken. Leuke verhalen en mooie foto's. Wij hebben vakantie deel 1 erop zitten. Ben benieuwd naar Galapagos. Grtz. René

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!