Helaas, het zit er weer bijna op, moe maar voldaan

Ola vanuit Quito,

De laatste stop. Gisteren zijn we vanuit Quito naar Otavalo gereden. We hebben gekeken bij een familie die panfluiten etc maakt, een kleine wandeling bij een kratermeer gemaakt en een dorp bezocht waar men veel leren jassen, tassen etc. verkoopt. Ben, dat is leuk voor Karin!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb een eind weggebluft voor een poncho met lederen applicaties en een omslagdoek, maar helaas, dit keer werkte de truc niet. Aan het eind van de middag zijn we naar de bergen boven Otavalo gereden, iedereen werd bij een indianenfamilie afgezet. Ik zat met de gids en chauffeur in een leeg huis, en we hebben gegeten bij familie van de eigenaar. ERg leuk. De vrouw des huizes was jarig, dus er was nog lekkere chocoladecake toe die de dochters hadden gebakken. Ik had dus met de reisleidster een tolk bij de hand, de andere mensen moesten zich zien te redden aangezien de mensen alleen Spaans spreken, evt. zijn er nog kinderen in huis die wat Engels praten. Het is een project van 3 dorpen, zij hebben een mikrokrediet ontvangen van 5000 euro, ze hebben hiervan diverse gastenverblijven gebouwd. Dat zag er best luxe uit. Bij de mensen thuis was het nog wel eens anders. Ze hebben een training gehad en moeten bijv. koken met mineraalwater zodat wij zwakke Europeanen niet ziek worden. ERg leuk om te zien. Ons gezin was erg hartelijk.

En dan, vanochtend mocht iedereen los. Vroeg naar de markt in Otavalo. Eerst naar de beestenmarkt (goede tijd van 08.00 uur). Erg leuk. Weer anders dan de markt in Zumbahua. Alles per soort bij elkaar, kippen, cavia´s (ja, wel nog levend maar bestemd om te eten), puppies (aahhhhhhhhhh, ze waren maar 2 dollar, maar ja, hoe leg je dat op Schiphol uit?), varkens, koeien etc. Ook hier waren de varkens de meest onwillige dieren. Je ziet mensen sleuren aan een speklap die heel hard de andere kant op wil rennen. Een zeer komisch gezicht.

Daarna naar de Ponchomarkt, 3 maal raden, ja veel poncho´s, hangmatten, tafelkleden, souveniers. De tijd was natuurlijk weer te kort. Om 11.15 uur zijn we teruggereden naar Quito. Ik ben nog even de stad in geweest, mooie pleinen, kerken etc. Maar te weinig tijd om op je gemak alles te bekijken. Helaas is de internet check in niet mogelijk, dat is wel balen. Heb het natuurlijk geprobeerd ( de reisleidster zei al dat het niet kon). Over een uurtje moeten we verzamelen voor het laatste avondmaal. Er is een cavia gereserveerd, ja, dat kost tijd. Moet gemarineerd en dan aan het spit. Ik heb dit al in Peru gegeten, dus ik ga eerst eens kijken wat er nog meer op de kaart staat.
De reisleidster heeft neusdruppels gehaald als het goed is, ik ben snipverkouden. Misschien mag ik op Bonaire wel niet meer verdervliegen, hahahahahhahahahaha. Ik nies me een ongeluk. Bij aankomst zijn we met een warmtescan bekeken i.v.m. de griep, weet niet of ze dat morgenvroeg weer gaan doen.

Nou mensen, ik zet vanaf thuis nog wel wat foto´s op de site, ik ga naar het hotel, alvast een beetje pakken en opdoffen, morgenvroeg worden we om 06.15 uur opgehaald.

Ik geloof dat ik aan vakantie toe ben om alles te verwerken.................................................

Hasta luega,
Rian

Reacties

Reacties

Tante Ans.

Geweldige verslagen en mooie foto,s
Een hele goede reis en een welkom thuis.

Groetjes,
Tante Ans.

Ben

Wel, opnieuw ontzag voor je Rian, al dat afzien. Je hebt weer een geweldige belevenis gehad. Dat was wel te lezen. Kan niet wachten tot je met het foto album komt.
Goede vlucht naar huis en ik hoor de verhalen wel opp het werk. Groetjes Ben

Frederike

Hé Rian, wat heb ik genoten van je avonturen! En de foto's.... Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen en de fotoreportage! X Frederike

Sita Schadee

Hoi Rian, ik heb genoten van je verhalen en foto's. Wat een mooie, avontuurlijke reis. Prachtig.
Ik weet niet wanneer je weer aan het werk gaat, argg! Maar succes maar weer. De herinnering blijft, geniet ervan! Groetjes Sita

Ben

Tjee, er loopt sinds vandaag iemand constant te rennen naar de toiletten, een spoor achter latend. Zou Rian weer terug zijn met haar buikloop??? Wha wha wha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!