Ik heb nog steeds zeebenen

Daar is ze weer!

Net weer een paar uurtjes aan wal. Vanuit Sumbawa zijn we aan boord gestapt van een kleine boot. Op weg naar Komodo. Dat was wel een stukje varen, aangezien we langs de noordkant van het eiland zijn gegaan. Via de zuidkant is korter maar ook heftiger. Ik heb windkracht 10 op de Zuidpool overleefd, dus mij maak je niet zo gauw gek, maar andere mensen waren toch nu al een beetje zeeziek op de 'rustige' route.
Onderweg wordt het steeds mooier. Mooie kleuren in de zee, wat zijn we toch weer bevoorrecht om dit mee te mogen maken. Echt vakantie!
Op het zogenaame Rode Strand (vraag me niet waarom) stoppen we voor een snorkeltour. Grandioos. Mooi koraal, veel vissen. Het snorkelen gaat echt heeeeeeeeel goed voor iemand met watervrees. Spring nu ook gewoon van de boot af in plaats van eerst met het bootje naar het strand en dan in het water. Mooie vissen. Wel een beetje geschrokken. Ik zag ineens iets groots achter Ronnie drijven. Een haai kon het niet zijn, eerst dacht ik nog dat het een dood iets was. Het bleek een hele grote Mantarog te zijn. Heel indrukwekkend. Achteraf horen we dat het heel zeldzaam is dat we die hebben gespot. Aankomst op Komodo. Nou denkt iedereen dat ik daar Komodo-varanen ga spotten. Nee, er zitten er wel 1200, maar die zitten zo ver in het binnen land dat we die niet zien. Daarna varen we door naar Rinja, daar gaan we in een baai voor anker. Ik heb aan dek geslapen, lekker. Om 7.00 uur gaan we wandelen op Rinja, hier zouden we gegarandeerd de Komodo Dragon gaan zien. En jawel, dat hebben we. Erg lelijk, maar indrukwekkend. Ook hun eten hebben we gezien. Grote Kabau (waterbuffel) die lagen lekker in een watertje te poedelen, onwetend over hun lot. Het was erg warm op het eiland ondanks het vroege uur. Daarna weer verder varen, een snorkelstop. Ben blij dat ik op het laatste moment toch nog de uitrusting heb gekocht. midden op het water kun je dat niet huren. Het was weer mooi. En de kok aan boord waanzinnig goed.

We zijn nu net een paar uurtjes op het eiland Flores, het minst toeristisch van allemaal. De hotels zijn ook minder. Sta ik mijn handen te wassen valt het water weer op mijn voeten. Tja, waarom zou je ook een afvoer aan de wastafel maken? Achteraf blijkt dat de meeste mensen niet eens een wastafel hebben. Er is een douche, dat schijnt te werken. Voor de zekerheid heb je overal een ' mandi' oftewel een soort steelpan en een waterkraan, dat is ook genoeg om je te wassen. Tja, als we luxe hadden gewild dan hadden we een weekje Curacao of zo moeten boeken. Morgen gaan we verder op het eiland, ben benieuwd, hier worden we helemaal een attractie. De witte mensen zijn hier nog echt een bezienswaardigheid.

We ziten nu nog in een havenplaats. Hebben hoog op de berg in een leuk tentje gezeten met sc hitterend uitzicht over de baai met zonsondergang. Je raadt het al, Nederlandse hand zit erin. Kan niet missen.

Iedereen ligt al op bed, ik ben de benjamin in de groep met mijn 44 jaar. Gebeurt me ook niet elke dag. Dus.........................ik ga er een eind aan breien, morgen 7.30 ontbijt, 8.00 uur vertrek, dat is dus eigenlijk uitslapen,hahahahahahha.

Groetjes,

Rian

P.S. Gerard, helaas, als er al wijn is (en dat is niet vaak) dan is het niet te betalen of ....................Marleen, de Komodo heb ik gescoord. Esther, met mijn tand is het stukken beter, Thanks!!!!!!!

Reacties

Reacties

Ben

Rian, Het klinkt weer als of je het helemaal naar je zin hebt.. lol.. Geniet nog maar fijn verder voor je het weet loop je weer op het werk.. wha wha wha.
Groetjes

esther

Hoi Rian ,

Blij te horen dat het beter gaat .
Het klinkt allemaal waanzinnig mooi.
Geniet ervan en tot gauw.

Groetjes Esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!