SOA is best fijn.............

Ja, sommigen hebben zich al verslikt in de koffie nadat ze de titel hebben gelezen.

Alweer dagen geleden zijn wij van Bajawa naar Riung gereisd. De reis voerde ons langs Soa. Hier mochten wij genieten van warmwaterbronnen. In Zuid-Amerika heb ik hier vaker van genoten, maar dit was weer volstrekt anders. Het zijn natuurlijke stromen, inclusief waterval, van verschillende temperaturen. Dus niet gebouwd etc. maar puur natuur. Lekker gebadderd. Daarna doorrijden. In Riung hebben we bij de paters overnacht (geen pater gezien) en even de was gedaan. Dat was wel even nodig. Ook hier geen warm water in de badkamer, warm water voor de was was verkrijgbaar in een emmer. 's Avonds gaat hier pas het aggregaat aan, dan heb je licht etc. en om 06.30 uur gaat letterlijk de stekker er weer uit. Sta je in de badkamer met een lampje op je hoofd. NOg nooit zoveel plezier gehad van een investering van een paar euro. De volgende dag zijn we per boot naar het 17 eilanden Nationaal Park geweest, per boot. Rumoerige motoren, genoeg kabaal om de vliegende honden (vleermuis) wakker te schrikken en te laten vliegen. Dat waren er erg veel. Vervolgens door naar een Bounty eiland om lekker te snorkelen. BBQ op het strand. Mooie visjes, redelijk koraal, schelpen zoeken. lanterfanten, het leek net vakantie. Erg relaxte dag.