En ineens ben je weer in Alkmaar

Gistermorgen heb ik weer voet gezet op Nederlandse bodem.

De eerste nacht in Bali was rumoerig, aan de overkant van het hotel lag een druk bezochte kroeg met live muziek. Dat was gelukkig maar 1 avond.

Het paardrijden was leuk, goed verlopen. Diverse galopjes gemaakt op het strand, op de terugweg hadden de paarden doorgeschakeld naar de hoogste versnelling. De startplek was een mooi complex. Ook staan hier 2 Friese paarden, wel grappig om te zien.

Na het paardrijden zijn we met een privechauffeur op stap geweest. Veel gereden, gezien, bekeken. We waren in een tempel waar voorbereidingen werden getroffen voor een ceremonie. Erg indrukwekkend. Als je ziet wat voor mooie dingen er worden gebracht als offer, schitterend. Later die dag zijn we nog bij een ceremonie geweest die in volle gang was. We hebben hier de 'fout' gemaakt door op de verkeerde plaats stil te blijven staan om te fotograferen, daar werden we even fijntjes op gewezen. Ik voelde me een beetje een indringer. Uiteindelijk waren we pas om 19.00 uur terug in het hotel, een half uur later zou het afscheidsdiner plaatsvinden.

Snel een douche genomen en weer verder. 's Avonds afscheid genomen van 13 mensen van de groep en de gids. Zij gaan nog een week naar Sulawesi. Ronnie gaat ook mee. Met 5 mensen gaan we terug naar Nederland. De volgende ochtend ben ik om 05.15 uur opgestaan om de groep uit te zwaaien. De rest van de dag ben ik gaan shoppen. Goed geslaagd. Het inpakken was weer een kunst.

Om 15.30 uur zijn we naar het vliegveld gegaan. We vertrokken te laat van Bali, te laat van Jakarta en te laat van Dubai. Uiteindelijk zijn we maandagochtend met 45 minuten vertraging geland op Schiphol. Het was weer een lange reis, maar toch nog redelijk fit het vliegtuig uit komen rollen.

Het was mooi, indrukwekkend, vreemd dat je zelf een bezienswaardigheid bent en soms een beetje afzien. Vriendelijke mensen die allemaal op de foto willen. Eerlijk, als je teveel betaalt omdat je snel een fout maakt met al die nullen op een bankbiljet krijg je het gelijk terug. Lekkere sateetjes en gado-gado. Maar 1 ochtend last gehad van mijn maag, 2 maal een kakkerlak op mijn kamer. Andere opvattingen (saté is koud, tja, de saté was al klaar en toen moest men nog aan de nasi beginnen, dat snap je toch wel?)

Het was leuk om wandelstop tussendoor te hebben zodat je de benen kunt strekken tijdens lange afstanden en gelijk contact maken met de bevolking. Het was weer een geslaagde reis. Nu de vele foto's en filmpjes gaan uitzoeken........................................

Bedankt voor al jullie reacties!

Groetjes,

Rian

Tante Ans

Welkom thuis, nu wat uitrusten en niet te vergeten wassen.
Foto bekijken en sorteren en dan alles weer beleven.
Je hebt weer een heel mooi reisverslag gemaakt.
Liefs tante Ans.

Pat

Hai hai
nou welkom thuis weer:)
mooie verhalen, ben erg benieuwd naar je foto's!!!!
greetz Pat

Robin

Alkmaar...Klinkt ook best exotisch, toch?
Leuke foto's en weer mooie verhaaltjes. Veel plezier bij het uitsorteren van de foto's en het nagenieten!

Gr,

Robin